Pripojené zariadenia vyzývajú konzoly na najväčšom svetovom veľtrhu online hier. Stovky tisícov fanúšikov sa hádajú, aby videli najlepšie e-sports hviezdy v akcii a poskytli spätnú väzbu, ktorá môže rozhodnúť, či nové vydanie je hitom alebo flopom.
Veľtrh Gamescom v Kolíne nad Rýnom sa otvára pre širokú verejnosť v stredu po sérii sneak-peek udalostí, aby povzbudili chuť rastúcej generácie nadšencov, ktorí trávia viac času hraním hier, ako sledujú televíziu.
Hviezdy konkurenčného online hrania, známe ako e-sports, v súčasnosti zarábajú peniaze, ktoré zarobili profesionálni futbalisti alebo tenisti. Americký teeneger Kyle Giersdorf na poslednom mesiaci svetového pohára Fortnite získal 3 milióny dolárov.
Organizátori tvrdia, že tohtoročné podujatie sa zameria na hry založené na cloudu, uprostred trendu používania radu pripojených zariadení a mimo konzol, ako je Sony Playstation alebo Microsoft Xbox.
„Cloudové hry sú veľmi dôležitým trendom – ide o to, aby sme mohli hrať najlepšie, najnovšie video games prakticky na každom zariadení, pretože skutočný účet v cloude,“ uviedol Felix Falk organizácií gamescom.
V centre pozornosti budú aj nezávislí vývojári, dodal Falk.
Fanúšikovia budú podrobne sledovať hrdinov demonštrujúcich nadchádzajúce vydania. Vývojári a analytici z odvetia pozorujú fronty a vedú rozhovory s návštevníkmi, aby zhodnotili, čo by sa mohlo ukázať ako zasiahnuté.
„Začína to veľmi skoro,“ povedal Jens Kosche, vývojár nemeckej jednotky Electronic Arts, ktorý stojí za hrami ako Anthem a Apex Legends.
„Hry ukazujeme vybraným hráčom a hovoria nám, čo si myslia, že by mohlo byť lepšie a čo sa im páči. Vďaka tejto spätnej väzbe môžeme hru ďalej rozvíjať.“
Podľa prieskumu spoločnosti Newzoo citovaného firmou Mirabaud Securities tento rok odhaduje 2,6 miliardy elektronických hráčov, ktorí tento rok minú okolo 148 miliárd dolárov na projekty a súvisiace produkty.